Tootegrupid

Blogi

Kuidas oma garaaž turvalisemaks muuta?

27.06.2022
Kuidas oma garaaž turvalisemaks muuta?

Garaaž on tihtipeale koht, mis võrreldes muu majapidamisega võib veidi unarusse jääda ja seetõttu pole ka selle ruumi potensiaali täielikult kasutatud. Kindlasti omab igas peres garaaž erinevat kasutust - kes hoiab seal lihtsalt muruniidukit ja rattaid ning kelle jaoks on see lausa tööruum või hobinurgake.

 

Järgnevalt vaatame, kuidas saaksid sellel suvel oma garaaži potensiaali tõsta ja oma elu selles ruumis mugavamaks ja turvalisemaks muuta.

 

 

HOIUSTAMINE

Arvatavasti enamus inimestel koguneb garaaži kõikvõimalikke asju, mis vajavad hoiustamist. Olgu need siis hooajavälised hobi esemed, riided, kodukeemia vms. Siinkohal jagame paari nutikat ideed, kuidas saad oma garaaži luua just sulle sobiva hoiustussüsteemi, kasutades nutiklambreid. TubeX nutiklambrid lubavad sul luua just sellise riiulisüsteemi, mis sobib sinu garaaži suuruse ja hoiustamis vajadusega. Nutiklambritest on lihtne ehitada nii nagisid, kui ka riiuleid, kus hoiustada aiatööriistu, autotarvikuid, hoiukaste jne. Klambritega saad seinale kinnitada ka näiteks jalgrattaid, redeleid vms. Riiulisüsteemid valmivad lihtsa vaevaga kui lisad torudele ja klambritele just sulle meelepärase riiulimaterjali.

Nii klambrid kui torud leiad siit: https://www.gosafe.ee/et/c/nutiklambrid

 

 GARAAŽIUKS


Kindlasti on sügisel ja ka suvel suuremate sadudega tulnud ette olukorda, kus vihmavesi hakkab lihtsalt garaažiukse vahelt sisse pressima. Sellele on tegelikult väga lihtne lahendus tihendi näol, mis paigaldatakse garaažiukse alla. Tihend on mõeldud takistamaks vee, pori ja mustuse pääsu garaaži ja seda saab kasutada ka ilmastikuvee suunamisel kallakutel, sissesõiduteedel jne.
Toode on valmistatud tugevast, vastupidavast ja täielikult ilmastikukindlast sünteetilisest kummist - EPDMst, mis ei kaota aja jooksul elastsust ega ei vanane. Kannatab sõidukitega üle sõitmist ning ei kahjusta rehve.

 Garaažiukse tihendi saad endale sobivas pikkuses soetada just siit: www.gosafe.ee

Paigaldusjuhisega saad tutvuda: https://www.gosafe.ee/media

 

 

KAITSE GARAAŽI SEINU 

Juhtub ka paremates peredes, et autost väljudes lööb laps uksega vastu garaaži seina või ise poekotte tassides riivad auto ust ja seinal on jälle kahjustused. Selle vastu on üks lihtne lahendus. Nimelt saab seinale kinnitada seinakaitse. Need kinnituvad kergesti toote taga oleva teibi abil ja nii sinu auto uksed kui ka garaažisein on kaitstud. Seinakaitseid saab edukalt kasutada ka selleks, et ära hoida tagurdamisel juhtuvaid kokkupõrkeid.

 Erinevate seinakaitsetega saad tutvuda meie e-poes: www.gosafe.ee

Lisaks seinakaitsetele on võimalik meie juurest leida ka nurga ja- postikaitseid: https://www.gosafe.ee/kaitse

 

 

RATTATÕKISED

Paljudes garaažides ei ole ruumi suurus just kiita ja auto garaaži ajamine võib-olla omaette väljakutse. Selleks, et kindlustada oma garaaži seinade heaolu, paigalda põrandale rattatõkised mis takistavad auto vastu seina põrkamist.

Meie valikus on nii liimitavaid kui kruvidega kinnitatavaid variante.

 Erinevate tõkistega saad tutvuda: www.gosafe.ee

 

PÕRANDAD

Vahel juhtub garaažipõrandatel jooksma ka lahtiseid kaableid, mis vajaksid kaitset. Selleks, et ei peaks lahtiseid juhtmeid/kaableid iga kord eest ära kerima kui soovid autoga garaaži sõita, saad kasutada kaablikaitseid.

Meie valikus on erineva pikkuse ja soonte arvuga kaablikaitseid: www.gosafe.ee

 

TÖÖKOHT

Kindlasti on meie seas ka neid, kes tegelevad garaažis oma hobidega. Olgu selleks siis puutöö, autoremont või niisama kergemad ehitustööd. Selleks, et töölaua juures seismine oleks võimalikult mugav ja ergonoomiline, kasuta töökohamatti. Meie valikus on erinevaid matte vastavalt töökoha vajadusele. Suurepärase drenaaziga töökohamatt, mis sobib hästi nii kuivadele kui ka märgadele aladele on Multi Mat II, mida saab soetada erinevates suurustes. See matt on vastupidav ka igapäevasele tihedale liiklusele, pakub piisavat tuge jalgade väsimuse vähendamiseks ning on õli ja rasva kindel.

 Malti Mat II ja teised töökohamatid, leiad siit: www.gosafe.ee

Liiklusmärgid ja nende paigaldamine

26.04.2022
Liiklusmärgid ja nende paigaldamine
 
Liiklusmärgi ostu sooritades on klientidel tihti kerge segadus, et mis suuruses märki valida ja kuidas see paigaldamine täpselt käib ning mida on üldse liiklusmärgi paigaldamiseks vaja. Järgnevalt teemegi pisikese kokkuvõtte, mis võiks valikutel veidi abiks olla.

 

LIIKLUSMÄRKIDE SUURUSGRUPID

Märgid jagunevad suuruse järgi nelja gruppi:

0 grupp – väga väikesed
I grupp – väikesed
II grupp – keskmised
III grupp – suured

 

Märgi suurusgrupp määratakse vastavalt  alltoodud tabelis olevatele tingimustele.
Vajaduse korral võib väiksemate märkide asemel kasutada suuremaid.

Märkus 1: Kohtades kus tegemist on lokaalse piiranguga võib erijuhtumitel kasutada piiranguga teelõigule eelnevale ja järgnevale lõigule ette nähtud suurusgrupiga märke (nt ülekäigurada või teeületuskoht).      
Märkus 2: Ohutussaartel olevad liiklusmärgid 42, 686 ja 687 paigaldada ühe suurusgrupi võrra väiksemana.  
Märkus 3: Kiirustel 90 – 110 km/h paigaldada sõidutee kohale III suurusgrupi märgid.  
Märkus 4: VMS märkide kasutamisel peavad need olema ühe suurusgrupi võrra suuremad.  

 

 KILEKLASSID

Liiklusmärgid valmistatakse jäigal alusel kaetuna valgustpeegeldava kilega. Klaaskuulidega kiled on jagatud valgustpeegeldavuse teguri järgi klassidesse RA1, RA2 ja RA3 klassidesse. Suurem number tähendab kilematerjali suuremat valgustpeegeldavuse väärtust.

Lihtsamas keeles võib siis kileklassi valikul arvestada järgmist:

  • Tavamärgid, linnas, asulas, parklas on RA1 valguspeegeldava klassiga.

  • Maanteedel, ohtlikes kohtades, ülekäigurajad, raudteeülesõidud jne on RA2 kileklassiga kilet.

  • Teekohal, teest kaugemal suurtematel viitadel kasutatakse RA3 klassiga kilet.

     

    Näide kileklasside erinevusest:

     

     

     

LIIKLUSMÄRKI VALIKUD 

 Liiklusmärke jagatakse alalisteks ja ajutisteks liiklusmärkideks. 

Ajutisi märke kasutatakse näiteks teetööde läbiviimise korral. Need märgid on alalistest madalamad ja tavaliselt kollase taustaga. Ajutised liiklusmärgid valmistatakse vastupidavast PVC plastikust. Nad on kerged ja ilmastikukindlad, mistõttu on neid lihtne transportida, paigaldada ja hoiustada. Nende paigaldamiseks kasutatakse spetsiaalseid plastikposte ja kinnitatakse teisaldatavatele alustele.

Alalised märgid on toodetud tsink- või alumiiniumlehtedele. Paigaldatakse juba olemasolevale postile(lisatahvlina) või kasutatakse paigaldamiseks kuumtsingitud terastorusid ja liiklusmärgi vundamente, et märk maapinda sängitada.

 

PAIGALDUSEKS VAJALIK

Liiklusmärgi paigalduseks on vaja erinevaid tarvikuid, mille valik sõltub liiklusmärgi tüübist. Sellest olenevalt tuleks teha ka edasised valikud. 

Kokkuvõtlikult võiks jaotuse teha selliselt:


  • Igale alalisele märgile oleks vaja paigaldamiseks 2 klambrit. Vastasel juhul võib märk jääda laperdama.

  • Kui märk paigaldatakse kahepoolsena(2 märki selgapidi koos), siis tuleks valida 2 kahepoolset klambrit, ühe märgi kohta.

  • Alalise märgi paigaldamiseks vundamendiga, tuleks juurde valida ka lukustusrõngas, mis aitab posti vundamendi külge fikseerida. 

 
Kõik liiklusmärkide tellimiseks vajaliku leiad siit.

Ajutise liikluskorralduse tooted siit.



KUHU PAIGALDADA?



Nüüd kui kõik vajalik on välja valitud, peab selgeks tegema kuhu üldse võib liiklusmärki paigaldada.

Selleks on loodud STANDARD EVS 613:2001/A1:2008, mis räägib täpselt märgi paigalduse kaugusest ja kõrgusest jne. Järgnevad väljavõtted on antud standardist.

  • Märgid pannakse nii, et neid ei kahjustaks sõidukid ja need ei takistaks jalakäijaid ega jalgrattureid.

  • Märkidega antav teave peab olema nähtav ja loetav nii valge kui ka pimeda ajal sellele liiklejale, kellele see on mõeldud.

  • Paneku põhjuse lakkamisel tuleb märk kõrvaldada. Liikluse lühiajalisel ümberkorraldamisel võib märgi kinni katta.

  • Märgid pannakse üldjuhul teest paremale. Kui aga tundub, et märk võib juhile mingil hetkel olla varjatud, võidakse täiendav märk panna eraldusribale, ohutussaarele, tee kohale, või kui vastassuunas ei ole üle kahe sõiduraja, teest vasakule.

 

ASULAS

 

  • Teepeenra välisäärest peab olema 0,5 m kuni 2,0 m, suuremõõtmeliste juhatusmärkide 621, 622, 623b, 623c, 63, 64 ja 671a korral 0,5 m kuni 5,0 m. Tee kõrvale pandud märgi sõiduteepoolse serva kaugus sõidutee äärest, teepeenra olemasolul
  • Märgi paneku kõrgus, s.t alumise märgi (arvestamata tahvlit) allserva kõrgus sõidutee kattest, peab olema järgmine, kui käesolev standard ei määra teisiti: tee kõrvale pandud märgil asulas 2,0 m kuni 4,0 m.
  • Teetöödel sõltuvalt kohalikest oludest võib märgi panna sõiduteele lähemale: märgi post võib olla teepeenra välisäärel.

 

VÄLJASPOOL ASULAT

 

  • Väljaspool asulat võib panna märgi ka kaugemale, kuid märgi sõiduteepoolse serva kaugus sõidutee äärest ei tohi ületada 8,0 m, suuremõõtmeliste juhatusmärkide 621, 622, 623b, 623c, 63, 64 ja 671a korral 12,0 m.

  • Märgi paneku kõrgus, s.t alumise märgi (arvestamata tahvlit) allserva kõrgus sõidutee kattest, peab olema järgmine, kui käesolev standard ei määra teisiti: väljaspool asulat 1,5 m kuni 2,2 m.

 

 

 

 MÄRGI PAIGALDMISE KÕRGUS

 

  • Märgi paneku kõrgus, s.t alumise märgi (arvestamata tahvlit) allserva kõrgus sõidutee kattest, peab olema järgmine, kui käesolev standard ei määra teisiti:tee kõrvale pandud märgil asulas 2,0 m kuni 4,0 m, väljaspool asulat 1,5 m kuni 2,2 m.

  • ohutussaarele pandud märgil vähemalt 0,6 m;

  • ajutiselt (teisaldatava alusega) teele pandud märgil vähemalt 0,6 m.

  • sõidutee ja teepeenra kohale pandud märgil 5,0 m kuni 6,0 m (teerajatise külge pandud märgil võib olla alla 5 m, kuid mitte väiksem kui teerajatise allserva kõrgus).

  • Jalgtee ja kõnnitee kohale ning jalgteel, kõnniteel ja ühissõiduki peatuskoha ooteplatvormil posti külge pandud märgi (kaasa arvatud tahvel) allserva kõrgus peab olema vähemalt 2,2 m, jalgrattatee kohale pandud märgil (kaasa arvatud tahvel) vähemalt 2,5 m nende kattest.

  • Avariitööde, liikuva iseloomuga tööde ja tööpäeva jooksul teel töökoha asukohtade muutumise korral ajutiselt (teisaldatava alusega) teele pandud hoiatus-, eesõigus-, keelu- ja kohustusmärkidel ning tahvlil vähemalt 0,2 m

  • Märkide kaugus elektriõhuliinist peab olema vähemalt 2 m.

 

Kõik vajaliku leiad meie e-poest: GOSAFE.EE

Liiklus-, tööstus- ja turvapeeglid: kuidas valida?

15.03.2019
Liiklus-, tööstus- ja turvapeeglid: kuidas valida?
 
Peeglid on üheks lihtsamaks ja odavamaks lahenduseks tagamaks turvalise ja ohutuma keskkonna töökeskkonnas kui ka liikluses. Igal peeglitüübil on oma kindel funktsioon, seepärast on oluline valida vastavalt vajadusele õige peegel ja paigalduskoht.
 
 
 Liikluspeeglid: ristmikud, piiratud nähtavusega väljasõidukohad, pimedad kurvid ja parklad.
Punase-valge raamiga liikluspeegel
  • punase-valge reflektor raamiga, mis tagab hea nähtavuse nii päeval kui öösel
  • vastupidav karmidele ilmastiku tingimustele.
  • jäätumis- ja kondentsatsioonivabad liikluspeeglid, mis tagavad hea nähtavuse sombusel kui ka talvisel ajal.
  • tugevate kinnitustega

 

Tööstuspeeglid: tehased, tootmishooned, logistikakeskused ja laod

Tööstuspeegel
  • kollase-musta raamiga peegel on silmatorkav
  • tagab turvalisema ja ohutuma liikluse hoonete kitsamates kohtades
 
Turvapeeglid: kaubanduskeskused, kauplused, tanklad, koolid, kinnipidamisasutused
  • musta raamiga või ilma raamita, märkamatu
  • avalikes kohtades ja kinnipidamisasutustes soovitatavalt vargus- ja purunemiskindlad peeglid
 
Peegli suuruse valikul tuleb mõõta vaataja ja peegli eeldatava asukoha vaheline kaugus. Iga meetrile vastab 25 cm peegli diameetrit või laiust. Liikluspeegel on soovitatav paigaldada 2 m kõrgusele.
Kui ümmarguse peegli diameeter on 60 cm, siis maksimaalne soovitatav vahemaa arvutatakse järgmiselt: 60 cm x 25=1500 cm ehk 15 m
Kandilise peegli vaatevälja kaugust arvutatakse: peegli laius x 25
Näide: Kui väljasõidu nähtavus on piiratud, siis liikluspeegel tuleb paigaldada üle tee, et näha lähenevaid sõidukeid. Kui vaataja asukoha ja üle tee paigaldatava peegli kaugus on teineteisest 19 meetrit, siis peegli minimaalne diameeter peaks olema 800 mm või suurem. Juhul, kui peeglist on vaja näha mitte ainult lähenevaid sõidukeid vaid ka detaile nagu näiteks autonumbrit, siis on mõistlik valida suurem peegel.
 
 
Kandiline, ümmargune või mõne teise kujuga peegel?
 
Kui välipeeglid on üldjuhul ümmargused ja kandilised, siis sisepeeglid on väga erineva kujuga. Peegli kuju määrab vaatevälja ulatuse ning vaadeldavate suundade arvu. Järgnevas tabelis on toodud välja peeglite kujudest tulenevad eripärad:
 

 

Peegli materjal - akrüül, klaas või roostevaba teras?
 
  • Akrüül– selge nähtavus, kerge, küllaltki vastupidav ning ei purune kildudeks. Kriimustused ja täkked võivad tekkida kergemini kui klaaspinnaga peeglile. Sobib hästi kasutamiseks nii sise- kui ka välitingimustesse: kontorites, lao- ja tööstushoonetes, koolides.
  • Klaas– selge nähtavus, kriimustus kindel kuid raske. Õige hooldus ja paigaldus tagab pika kasutusea. Sobib hästi meditsiiniasutustesse. Alla kukkudes või suurema mehhaanilise vigastuse korral puruneb kildudeks.
  • Roostevaba teras– vastupidav ja väga ilmastikukindel. Nähtavus ei pruugi olla nii hea kui seda on akrüül- või klaaspeegli puhul. Purunemiskindel, kuid mitte mõlkimis kindel. Soovitatav kasutada toiduainetetööstuses, kinnipidamisasutustes, ehitusplatsidel, kruusateedel, lõbustusparkides ja kohtades, kus on suur vandalismi oht.
 
 
Välis- ja sisepeeglite erinevused?
 
Peamine erinevus sise- ja välispeeglite vahel seisneb nende peeglite materjalis ja kinnitustes. Sisepeeglite tagused on tihtipeale valmistatud materjalidest, mis pole ilmastikukindlad nagu näiteks puit või puitlaastplaat. Välispeeglid seevastu on valmistatud ilmastikukindlatest materjalidest nagu näiteks plastik või roostevaba teras. Välistingimustesse paigaldavate peeglite puhul tuleb tähelepanu pöörata kinnitustele - kronsteinid peavad olema vastupidavad nii tuulele, külmale, vihmale kui ka päiksele. Suuremate välipeeglite kinnitamisel tuleb kasutada 2-3 kronsteini, et tuul peegleid minema ei lennutaks.
Välipeeglite puhul soovitame jäätumis- ja kondensatsiooni vabu peegleid. Saadaval on kahte tüüpi, ühed mis vajavad elektrilist ühendust ja teised mitte. Elektri ühenduseta peeglid talletavad päevasel ajal soojust ning seeläbi ei lase tekkida peeglile härmatist ega kondentsi.
 
Tutvu tootevalikuga SIIT